درباره ما
تاریخچه
ماموریت سازمان
چشم انداز سازمان
بازار هدف
شرکت اکسپرین
اعتبارسنجی
معرفی اعتبارسنجی
محصولات اعتبارسنجی
مقالات اعتبارسنجی
رتبه بندی
معرفی رتبه بندی
خدمات رتبه بندی
ثبت درخواست رتبه بندی
مقالات رتبه بندی
میزانتو
معرفی میزانتو
کاربران میزانتو
شرکت ها در میزانتو
وصول مطالبات معوق
اخبار
گروه مالی سامان
تماس با ما
تماس با ما
همکاری با ما
آدرس شرکت
با شما نیوز
ضرورت اصلاح الگوهای اعتبارسنجی مشتریان بانک
۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ دي
در ادبیات اقتصادی، اعتبارسنجی روشی است مبتنی برعلوم آماری که درآن با استفاده از مدل آماری، تاریخچه و حساب های اعتباری افراد و ریسک اعطای تسهیلات به افراد اندازه گیری میشود
در ادبیات اقتصادی، اعتبارسنجی روشی است مبتنی برعلوم آماری که درآن با استفاده از مدل آماری، تاریخچه و حساب های اعتباری افراد و ریسک اعطای تسهیلات به افراد اندازه گیری میشود
زمانیکه بانک ها قصد دارند به مشتریان تسهیلاتی پرداخت کنند وضع اعتبار دارایی ها و خوش حسابی و بد حسابی مشتری مورد نظررا می سنجند و پس از بدست آوردن اطلاعات لازم تصمیم گیری میکنند.
برخی کارسناسان نبود سیستم مناسب ارزیابی و اعتبارسنجی مشتریان در بانک ها را یکی از دلایل درون سازمانی رشد مطالبات معوق میدانند که اگراین سیستم طراحی و بخوبی اجرا شود می تواند یکی از راهکارهایی باشد که بصورت درون سازمانی از ورشکستگی بانک جلوگیری بعمل خواهد آورد
کارشناسان معتقدند که ضعف اصلی در فقدان یک سیسم جامع اطلاعاتی است که بتواند کلیه فعالیتهای اعتباری، قضایی، حقوقی و مالی جامعه را ثبت و ضبط کند
سیستمی که در کنار ارتباط بانک ها و موسسات مالی و اعتباری با سایر نهادها شامل نهاد انتظامی، قوه قضاییه، اداره ثبت احوال، ثبت شرکت ها و حوزه مالیات مرتبط است و اطلاعات خود را به ازای هر شخص برای هر سازمان بر حسب نیاز تقسیم میکند
در بسیاری از قراردادهای تسهیلاتی مثلاً قرارداد اجاره بشرط تملیک که شخص تسهیلات گیرنده تا پایان مدت قرارداد حق استفاده از مورد اجاره را دارد امکان بررسی و نظارت بر نحوه استفاده از سوی موسسه تسهیلات دهنده وجود ندارد.
ICBS - اعتبارسنجی حافظ سامان ایرانیان
رتبه بندی
#saman